Dörrarnas hemligheter

Jag har en vacker spegeldörr (som oftast är gömd för den skjuts in i väggen) här från arbetsrummet till köket, som är målad på kanterna men jättefin inåt mitten. De andra dörrarna här på nedervåningen har jag sett har skiva som sitter över och jag misstänkte att de blivit ditsatta för att dölja den fina dörren under, av någon underlig anledning. Så ikväll åkte verktygen fram och jag bände loss skivorna. Dels på dörren mellan vardagsrummet och köket och dels dörrarna till arbetsrummet och matsalen ifrån finentré-hallen. Finns en tredje dörr där också som går direkt in till vardagsrummet, men den väggen är igensatt/tapetserad över, så man ser bara dörren ifrån hallen, så den lämnade jag orörd just nu. Jag blev nästan lite tårögd när jag tog bort skivorna för att det var så fint där bakom! Speciellt de som inte var målade och man såg det vackra trät. 
 
 
Jag vet inte om det är möjligt, för jag kan ingenting om byggnadsvård för tillfället, men jag skulle vilja ta bort färgen och få alla i trä igen. Vissa har bara en målad kant, men vissa dörrar är helt målade. Jag ska göra lite research i ämnet så får vi se hur det blir =D
 
- Cim
 

Kommentera här: