Inflytt!

Och så var det ÄNTLIGEN dags för inflyttningsdagen. Jag gick upp strax innan åtta för att packa bilen, städa ur baracken, äta frukost och säga hejdå till alla. När jag väl rullade strax innan 10 så var bilen smockfull. Cykeln, kläder, saker, Zingo i bur, kaninen Björne i en bananlåda, Yoshi i framsätet och en hel jäkla bale med hö hade jag tryckt in i bilen! Mitt första stopp var hos Richard på Sunda Byggvaror, jag hämtade upp två säckar kalkbruk, en murarhink och en iläggarslev, så nu har jag nästan allt jag behöver för att göra om bredvid spisen så det blir lite mer brandsäkert. Jag hade tänkt åka till Erikshjälpen en sista gång innan jag lämnade Jönköping, men eftersom att jag hade så fullt i bilen så kändes det onödigt, så jag körde vidare mot gården.
 
När jag kom fram var första prioritet att göra i ordning för djuren. Jag släpte in Zingo i vardagsrummet, ställde fram kattlådan och lät honom vara ifred för att gå på upptäcksfärd. Sen gick jag ut i ladugården, jag hittade ingen riktig sopkvast så fick ta en sopborste och städa ur boxen. Det var dammigt! Öppnade upp alla tre dörrarna för att vädra ut lite, har varit stängt där i fyra år, så det behövdes lite luft. Sen tömde jag säckarna med spån som jag upptäckte i ett hörn, och sen drog jag ner en bale halm, som jag har ett par stycken av på logen, och la ett lager av i boxen, la in lite hö och ställde till slut in bananlådan och lät Björne komma ut i sin stoooora box =D
 
 
När det var klart så packade jag in all ifrån bilen och backade in den i mitt garage. Sen fick jag faktiskt inte så jättemycket gjort under resten av dagen. Jag mest njöt av äntligen vara på plats. Gick in till Björne ett par gånger och satte mig i boxen med honom. Jag har numerande rinnande vatten också vilket känns otroligt lyxigt. Det betyder att jag också har en fungerande toalett. Jag har dock bara kallvatten än så länge, men det funkar bra. Sandra kom förbi också med en välkomstpresent bestående av en kruka med lite olika örter, en påse potatis, två fröpåsar och en flaska bubbel, så himla fint! 
 
 
Framåt kvällen så var det ganska kallt. Jag kan inte elda än eftersom att vi inte har fyllt på vattnet i det självcirkulerande systemet och innan dess får jag inte elda, plus att presenningen fortfarande ligger på över skorstenen. Så jag hoppade runt för att hålla värmen, och hade på mig fem lager kläder. Jag fick låna en spisplatta från Sandra också så jag kunde laga mat och värma på lite te-vatten. Vid 8-tiden så öppnade jag bubblet och drack hela flaskan medan jag kollade på dejtingutbudet här i Vara och runtomkring och gick sen och la mig alldeles för sent.

 
Idag har jag varit lite mer produktiv. Jag släppte ut Zingo, han gick genast och undersökte runt hela huset, in i källaren och ladgården, överallt var han och kikade =) Jag fick en påhälsning från två grannar som äger skogen intill mig, det var kul, de var supertrevliga och pratglada. Jag och Yoshi tog sen en promenad i området och såg oss omkring lite. När vi kom tillbaka så hittade jag en gammal kratta och bestämde mig för att kratta ihop löven som fallit ifrån mina träd utanför dörren. Jag blev nääästan klar, krattan gick sönder och då fick jag ge upp. Det var en härlig känsla iallfall, att kratta löv på min egna gård.
 
 
Sen har jag mest pysslat inomhus. Temperaturen har gått upp till 18 grader vilket är skönt. Jag har tagit bort möbler och grejer som stått framför elementen så att vi kan hålla koll så inget läcker när vi fyller på med vatten, vilket vi förhoppningsvis ska göra i början av nästa vecka. Sen började jag lägga pussel också, köpe nyligen ett 1500-bitars pussel och kände att ikväll var en perfet pusselläggarkväll!
 
Imorgon ska jag åka in till Vara och köpa lite grejer jag behöver. Jag känner också att jag måste försöka skapa bra rutiner nu på en gång, så jag inte bara lallar bort dagarna, jag har ju massor av saker jag vill och måste göra och med tanke på att jag inte har något jobb än så har jag massor av tid!
 
- Cim

Kommentera här: