Spisrengöring

Imorgon kommer förhoppningsvis rörmokare Bengt och fyller på vatten i mitt värmesystem. Så idag tog jag tillfället i akt och rengjorde både vedpannan och vedspisen. Det blev ganska stor skillnad. Ena ugnsluckan på spisen vill inte stänga sig helt och hållet, jag hoppas den håller värmern OK ändå. Finns ställen som säljer extradelar, så ska maila de isåfall och se om man kan byta ut just luckan bara, det hade varit smidigt. För det är också en vred på den som är typ inmosad, det syns på de två sista bilderna på luckan uppe till höger. Spisen har också en behållare för vatten, så man har varmvatten (så bra ju, nu när jag inte har någon varmvattenberedare!) men den verkar sitta fast lite, jag lyckas inte vrida på kranen. Men ska se hur det går när spisen är uppvärmd.
 
 
Jag tog en tur in till Falköping idag också. Jag behövde köpa lite grejer, som en ny brevlåda, en kofot, en sopkvast, en kratta osv. Skönt att ha det gjort, så fort jag fått upp lite värme i huset så vill jag börja ta bort golvet som jag ska byta ut, så att jag ser hur skadat det är.
 
- Cim

Kommentera här: