Vardagsrums-makeover

Nu har jag spenderat två dagar med att pyssla i vardagsrummet och jag är så nöjd med resultatet! Jag har hängt upp tavlor som jag köpte i Asien när jag backpackade där, tycker de är så himla fina och jag är så glad över att de har klarat sig och inte förstörts nånstans på vägen mellan alla flyttar.

 
När jag var klar med själva om-möbleringen och städandet så kände jag bara att nej, jag står inte ut med den här hemska plastmattan en sekund till!
 
 
Jag visste att det skulle gå snabbt att ta bort för den bara låg på golvet utan att vara fäst med lim eller spikar och jag är så nöjd med att jag gjorde det för det blev superfint! Kvar är att slipa och olja det, sen nöjer jag mig med vardagsrummet för tillfället. Jag skulle vilja ha in en matta på golvet och kanske hänga upp någon fin filt eller så på väggen bakom tvåsits-soffan. Kanske även hänga upp ett par tjocka gardiner i öppningen till matsalen. Egentligen vill jag nog sätta igen den öppningen och ta upp dörren som har gått in i vardagsrummet från hallen. Men det är ett projekt för framtiden!
 
 
- Cim
 

Kommentera här: