Gården är min!!

Jag vaknade tidigt fredag morgon och kände mig pirrig i hela kroppen! Gick upp och satte igång med att förbereda det sista med husvagnen, jag tog ner solcellerna, vevade upp stödbenen och lade in pallen i husvagnen. När jag var klar där så packade jag in det jag skulle ha i bilen och sen tog jag en dusch, rakade mig och satte på mig jeans och en skjorta dagen till ära. Sen åt jag frukost, bad ett gäng volontärer om hjälp att putta ut husvagnen från hagen ut till vägen, och sen åkte jag iväg!
 
Tanken var att vi skulle träffas 13.30 på gården, för då skulle rörmokaren Bengt vara där, men trots att jag kom iväg i god tid så tog det så himla lång tid att köra med husvagnen, så jag ringde Fredrik och sa att jag inte skulle hinna och som tur var så hade han också lite körigt med tiden och hade redan ringt Bengt och skjutit lite på det. Jag var framme nån gång runt 14 och traskade runt på gården och insåg att mina ritningar jag gjort var inte alls var speciellt skalenliga, jag har MYCKET mer plats än vad jag tänkt! =D
 
Efter ett tag kom Fredrik och Bengt och vi gick in i huset. Vi började med att titta där varmvattenberedaren suttit och där var det inte pluggat. Det behövdes också pluggas nere i badrummet, både vid vasken och duschen och toaletten behöver kopplas in. Sen är det ett element på övervåningen som blivit frysskadat och som behöver bytas ut. I övrigt såg det bra ut. Så nån gång innan jag flyttar in permanent så kommer det fixas och vattnet sättas på. Fredrik åkte sen hem till sig och jag gick in och kokade lite nudlar på mitt primus-kök och började plocka lite smått. Strax efter fyra ringde Fredrik så jag och Yoshi hopppade in i bilen och körde bort och åkte sen efter Fredrik och Sandra. Vi åkte först till tippen så jag fick se vart den är och jag blev visad "återtaget" som är världens bästa grej, där kan man lämna saker som man inte längre vill ha men som är i bra skick, och det är fritt fram att ta vad man vill där! Sen åkte vi in till Vara och gick till deras revisors kontor. Det är, by far, det mest vuxna jag någonsin gjort. Vi gick igenom kontraktet, gjorde några sista ändringar, två exemplar skrevs ut, jag läste igenom det en gång till, fick en bläckpenna, skrev min signatur, sen gick papprena hela laget runt så alla skrev på allt, jag gick in på min bankapp och förde över handpenningen, och sen var det klart! Overklig känsla. Efter lite prat vid bilarna så åkte jag sen.. hem. Det känns konstigt, men också så självklart. Jag minns första gången jag åkte hit för att titta och direkt när jag kom in i Vedum så kände det som hemma, och nu är det officielt. Eller ja, gården ska ju fortfarande styckas av och den handläggningen tar ca 11 månader och först då betalar jag resten av summan och blir lagfaren ägare, men ändå.
 
 
När jag kommit hem så ringde jag runt och berättade nyheten för mina närmsta, stod utomhus i -3 under en fantastisk stjärnhimmel, för jag har inte speciellt bra täcking inne i huset. Under kvällen, till strax efter midnatt, så var jag i full gång med att packa upp mina flyttlådor. Det var lite som julafton, jag har haft alla mina saker nerpackade så länge och har hunnit glömma en del saker jag har och det blev trevliga överraskningar att packa upp =D Det står en säng på övervåningen, men där finns ingen värme och jag kan inte börja elda än eftersom att skorstenen fortfarande håller på att torka. Men jag har två el-element i köket och jag har stängt där jag kan så värmen håller sig i köket och vardagsrummet och jag sov faktiskt otroligt gott i soffan. Jag i den stora och Yoshi i den lilla :)
 
 - Cim

Kommentera här: