Imorgon är det dags!!!

Aaaaah, gud vad sjukt. Imorgon är det äntligen dags. Imorgon skriver jag kontrakt på gården!! Den 2a juli, för ca fyra och en halv månad sen, så la jag ut en annons på blocket där jag beskrev mig själv, vad jag ville och vad jag sökte, dagen efter ringde telefonen och det var Fredrik som berättade om den här gården. Sen dess har det varit ett par besök dit, mycket frågor, många telefonsamtal, timmar av research, planerande och mycket känslor. Imorgon kopplar jag på husvagnen och åker till Vedum, mitt nya hem. Vid halv två kommer rörmokaren dit, han som utfört jobb på gården tidigare, Fredrik har fixat så vi får träffas, så jag kan ställa de frågor jag har och han kan se över allt innan vi sätter på vattnet. Sen vid 5 så åker Fredrik, Sandra och jag för att skriva kontraktet. Jag vet inte hur jag ska kunna somna ikväll, jag är så himla taggad!! Sen ska jag spendera hela helgen där och packa upp mina flyttlådor, städar ur och börja göra det hemtrevligt. På måndag kommer sen lärare och klass på studiebesök till mig =D Det ska bli svinkul, ser fram emot att få höra vad alla tycker och höra idéer och tankar de har. Speciellt är jag nyfiken på vad Bengt säger om antalet träd på min gård, om det kommer räcka till att försörja mig på ved eller om det kommer bli nödvändigt att lösa det på annat vis. Sen åker jag tillbaka till skolan på måndag kväll och kommer inte tillbaka till gården förän kursen är slut i början av december, och DÅ mina vänner, då kommer jag börja uppdatera mer regelbundet här och dokumentera allt som händer =D
 
 

Kommentera här: