Så mycket grejer

Det jag har mest av i mina flyttlådor, är köksgrejer, så det var naturligt för mig att starta i köket. Jag tömde skåp och lådor på grejer (det var ganska tomt i skåpen, men lådorna var välfyllda) och tvättade ut. Det var lite omständigt eftersom att jag ju inte har något vatten. Jag har med mig i dunk så jag fick värma upp det med mitt primuskök och hälla över i en bunke och sätta igång och tvätta. Det var vääääldigt smutsigt på sina ställen, som tur var så hade jag stålull som funkade galant att skrubba med och det regnade ute så jag kunde skölja ur bunkar och trasor utan att slösa på mitt vatten.
 
 
Tömde också husvagnen vilket var skönt, det är inte optimalt att bo så länge i husvagn utan värme eftersom att allt blir fuktigt och det hade börjar lukta lite mögel. Så den ska in under tak och jag ska sätta in en värmefläkt såden får torka ut.
 
Jag åkte in till Vedum under dagen och köpte mig lite mat så jag klarar mig resten av helgen, i övrigt höll jag mig inne nästan hela dagen. Var ute ett tag när Fredrik och hans pappa kom förbi för att flytta på lite säckar för att tömma ut garaget. Hans son Ludvig var med och ville leka med Yoshi så jag var med och övervakade. Tycker alltid det är svårt med barn och Yoshi, barn är lätt lite hetsiga och det hetsar Yoshi och jag vill inte att någon ska skada sig, varken barn eller Yoshi. Det är svårt att sätta upp regler utan att ta bort det roliga, för det kan ju funka jättebra men det kräver att man gör på rätt sätt och då måste jag som ägare, på ett pedagogiskt sätt, förklara dessa regler, varför det är viktigt och vad som kan hända annars, till ett barn som bara vill leka och har massor av energi och tycker det är superkul att Yoshi apporterar och kan massa trix. Men det gick bra, tänker att jag får ta det viktigaste först och sen sakta men säkert lägga till mer relger om det är så att de kommer leka fler gånger, så att de kan leka på ett bra sätt för båda.
 
Resten av kvällen bestod av plock. Sakta men säkert försvann flyttlåda efter flyttlåda. Det känns ibland som att jag bara flyttar högar fram och tillbaka, men för varje gång så försvinner ett par saker, antingen till lådan för elektronik, lådan med papper, påsen med plast, lådan med glödlampor, backen med saker som ska ut till verkstaden eller behållaren med metall. Det tar tid att sortera, men det är kul att se att det händer grejer, och det är också lite spännande med alla saker, jag hittade t.ex ett kuvert med sedlar i från 1947-1989, en hundbädd, smällare, ett vackert paraply och en superb campingpall!
 
 
 - Cim

Kommentera här: