Storbesök!

Idag kom hela klassen på besök, så kul =D Vi gick först tomtgränsen och sen gick vi igenom byggnad för byggnad. Alla verkade väldigt positiva och tyckte det var fint, fast det såklart är mycket att göra. De var här i lite över två timmar och behövde sen åka hem till skolan för att ta hand om djuren, tanken var att jag skulle plocka ihop här och sen åka jag med, men bestämde mig sen för att stanna den här natten också. Jag har ett trasigt halvlyse och tycker inte det är jättekul att köra i mörkret, så går istället upp tidigt imorgon och ser till att vara tillbaka på skolan till frukost vid 9.
 
Kvällen har gått till att rensa i rummet där min flyttlådor stått, då har det sett ut så här:
 
och efter att ha städat undan där borta vid fönstret där man knappt ens ser skrivbordet, så ser det nu ut så här:
 
SÅ HIMLA FINT! Jag är supernöjd, här ska bli min arbetsplats där jag kan jobba med mitt företag som jag är så jäkla sugen på att börja jobba med igen, men också för att blogga, såklart =D
 
Fredrik var här en stund på kvällen för att mäta lite grejer på skortstenen och när vi stod och pratade lite så sa han plötsligt "har du varit kvinna?".  Jag har ju faktiskt medvetet inte outat att jag är trans innan kontraktet var skrivet, inte för att jag på något sätt misstänkt att han skulle tycka illa om det, men bara som en säkerhetsåtgärd (hatar att jag ens behöver tänka i de banor, men det är som det är). Tydligen hade hans bror reagerat på att min näst sista siffra i personnumret var jämn, vilket ju talar om att man är född kvinna. Jag tycker det är så kul när folk vågar fråga så rätt fram, han var nyfiken och ville veta mer och jag kände absolut inte att det fanns något typ av motstånd, vilket är en lättnad!
 
Jag träffade också på ett par grannar idag. När jag kom med bilen efter att ha varit i Vedum för att köpa pizza till hela hungriga klassen som var på ingång, så mötte jag två personer, Stefan och Lise, och deras två hundar på min väg in till gården. Jag stannade till och vevade ner rutan och berättade att jag var deras nya granne. De tyckte det var väldigt kul att någon skulle flytta in i huset, de berättade vart de bodde och sa att jag kan komma förbi om jag behöver någon hjälp, så fint!! Alltså jag har blivit så fantastiskt bemött här av de få personer jag träffat. Längtar så otroligt mycket till den 5e december när jag flyttar hit på riktigt och kan gå runt och presentera mig för alla grannar =D
 
 
 

Kommentera här: