Mitt första byggprojekt!

Till trettondagsafton så fick jag besök hela vägen från Stockholm, av 3 av 4 syskon, en fästmö, mamma och hennes partner. Och så ett släp fullpackat med grejer till mig! Mamma har under ett par veckors tid ringt då och då och frågat "vill du ha den här?" när hon har rensat på landet och allt det kom de hit med. En hel del verktyg i form av spadar, spett, kratta, borste osv, sen fick jag en motorsåg med lite tillbehör och de största och viktigaste var en stor frys och en liten tvättmaskin! Äldsta brorsan som har en gammal handelsträdgård, hade uppgraderat sina verktyg så av honom fick jag en skruvdragare, cirkelsåg, tigersåg och sticksåg, och andra brorsan fick jag en borr av. Så nu har jag bannemig allt jag behöver för att kunna komma igång lite smått här =D Eller ja, ett jobb hade ju varit bra också så jag har råd att köpa lite virke, men det kommer.
 
 
Appropå virke så ligger det faktiskt lite plank och så häromkring och jag har ett tag gått och funderat på att bygga en bänk/förvaringsbox för ved ute på altanen. Så nu när jag ar de nödvändiga verktygen så bestömde jag mig för att göra slag i saken. Det var ett väldigt roligt projekt, tidigare hade jag skissat upp en plan som jag utgick ifrån och det var bara allmänt kul att få bygga något. Saker och ting går otast min väg också, som när jag var klar och skulla fylla i veden så visade det sig att det var perfekt längd på boxen så jag fick plats med fyra högar bredvid varandra. Och som när jag tänkte att det hade varit fint med sitt- och ryggkuddar och det slår mig att jag ju har det i husvagnen och de passade super till det jag byggt. Samt filtarna jag fått av mormor passade sig bra där ute också. Det blev såkart inte perfekt, men jag lärde mig massor och det blev ett mysigt resultat =D Jag är inte helt klar, jag ska fixa gångjärn så jag smidigt kan öppna och ta fram veden, men jag måste ta mig iväg och köpa gångjärn innan jag kan göra klart.
 
 
Jag vet inte riktigt vad nästa projekt kommer bli men det känns väldigt härligt att veta att jag iallafall har verktygen så att jag kan när jag vill =)
 
- Cim

Kommentera här: