"The deepest lessons come out of the deepest waters and the hottest fires"

Elden ligger mig varmt om hjärtat. Det är runt elden historier berättas, som man skrattar ihop och  där man möter varandras blickar. Den håller oss varm, lågorna fladdrar med sitt röda sken och det sprakar så vackert. Ja, det är någonting med elden som gör mig alldeles hänförd. Jag kan sitta länge och bara titta in in lågorna och vara i nuet.
 
Jag hade tidigt en plan för var jag vill bygga en plats med timmrade bänkar i en sexkant runt elden, borta vid dammen ska den vara. Men det är inte förrän år tre jag har det planerat och och så länge kan jag inte vänta. Så jag såg ut en plats där det stod några granar som skulle passa att sätta upp min tarp i, klippte av några grenar, rensade på marken och satte sen upp tarpen. Sen gick jag en runda på mina marker i jakt på sten. Det är väldigt platt här, men så gick jag och kikade i  den gamla branddammen de haft vid vägen men sen fyllt i, och där låg de och väntade på mig! De blev alldeles perfekta till att rama in brasan. Många kvällar har spenderats där, tog med gitarren en gång och spelade lite, har grillat korv, tog till och med ut gjutjärnspannan en gång för att steka ägg. Är otroligt nöjd med den platsen, det är nog min absoluta favoritplats just nu =D
 
 
- Cim

Kommentera här: